Es pot accedir a moltes d’aquestes publicacions al meu perfil d’Academia.edu.

Llibres:

Articles en revistes:

Capítols de llibre

  • “La tonadilla El valiente Campuzano y Catuja de Ronda de Jacinto Valledor como parodia de las comedias de bandoleros”, en Dolores Fernández, Fernando Rodríguez-Gallego (coords.): Campus Stellae. Haciendo camino en la investigación literaria, Santiago de Compostela: Universidades, vol. I, pp. 505-514, pp. 505-514.
  • “Aportaciones al estudio del uso del catalán en el teatro barcelonés del siglo XVIII a partir de la tonadilla escénica”, en Joaquín Álvarez Barrientos i Begoña Lolo (eds.): Teatro y música en España: los géneros breves en la segunda mitad del siglo XVIII, Madrid: Consejo Superior de Investigaciones Científicas, Universidad Autónoma de Madrid, 2008, pp. 117-131.
  • El reconocimiento del tío y la sobrina de Pedro Rodríguez y Pablo Esteve como intento de renovación de la tonadilla escénica”, en Jorge García (coord.): Miscelánea musical en homenaje a Josep Climent, València: Institut Valencià de la Música, 2009, pp. 345-400.
  • “Impressió de llibrets de tonadillas a les terres de parla catalana: d’El sacristán y la viuda (1773) a Cheroni i Bartoleta o La viuda i l’escolà (1860) de Josep Bernat i Baldoví”, en Isabel Marcillas i Núria Santamaria (coords.): Teatre breu: procediments, formes i contextos, València: Universitat, 2013, pp. 51-72.
  • amb María José Ruiz Mayordomo, “Aproximación ‘corporal’ al pensamiento coréutico-musical de Luigi Boccherini a partir del célebre minueto”, en Estudios Musicales del Clasicismo, vol. I, Sant Cugat del Vallès: Arpegio, 2013, pp. 43-76.
  • “Cuerpo tonadillesco, cuerpo cantante: una aproximación al teatro musical breve de la segunda mitad del siglo XVIII hispánico”, en Teresa Cascudo (ed.): Música y cuerpo. Estudiosmusicológicos, Logroño: Calanda, 2015, pp. 109-142.
  • amb María José Ruiz Mayordomo, “Sincretismos coréutico-musicales en la España del siglo XVIII: el Minuetto a modo di sighidiglia spagnola (1795) de Luigi Boccherini”, en Musicología global, musicologia local, Madrid: Sociedad Española de Musicología, 2013, pp. 2274-2296.
  • amb María José Ruiz Mayordomo, “Choreological Gestures in Iberian Music of the Second Half of the Eighteenth Century: A Porposal for a Historically Informed Performance of the Fandango”, en Meira Goldberg i Antoni Pizà (eds.): The Global Reach of the Fandango in Music, Song and Dance: Spaniards, Indians, Africans and Gypsies, Cambridge: Cambridge Scholars, 2017, pp. 622-667.
  • “Macarrones en tonadillas: representaciones musicales de lo italiano en el teatro lírico breve del siglo XVIII hispánico”, en Víctor Sánchez (ed.): Intercambios musicales entre Italia y España en los siglos XVIII y XIX / Gli scambi musicali fra Italia e Spagna nei secoli XVIII e XIX, Bolonya: Ut Orpheus, 2019, pp. 259-287. .
  • “Domestic Opera in Tonadillas: Operatic Practice in the Home, as Seen in Short Lyric Comedy in Eighteenth-Century Spain” (en vies de publicació en el núm. 3 de la col·lecció “Cadernos de Queluz”).

Altres:

  • He realitzat nombroses col·laboracions (ressenyes de llibres i d’exposicions) en revistes científiques de renom internacional com Dieciocho, Il Saggiatore musicale, Rassegna Iberistica, Music in Art, Eighteenth-Century Music Rhetorica.