Es pot accedir a moltes d’aquestes publicacions al meu perfil d’Academia.edu.
Llibres:
- Música de temàtica cristiana a Europa (1945-2000). Barcelona: Claret, 2004.
- Manuel Pla, Lluis Misson, Pau Esteve, Jacinto Valledor, La “tonadilla” escènica i Catalunya. Introducció, estudi i edició crítica a càrrec d’Aurèlia Pessarrodona. Barcelona: Tritó, 2008.
- Jacinto Valledor y la tonadilla (1744 – 1809): un músico de teatro en la España ilustrada, Sant Cugat del Vallès: Arpegio, 2018.
- Jacinto Valledor: Tonadillas. Vol. I (1768-1778), estudi i edició d’Aurèlia Pessarrodona, Madrid: CSIC, 2019, col·lecció “Monumentos de la Música Española”, 84.
- Aurèlia Pessarrodona i Germán Labrador (eds.): Estudios en torno a Luis Misón, Sant Cugat del Vallès: Arpegio, 2020, col·lecció “Estudios Musicales del Clasicismo”, 5 (en vies de publicació).
Articles en revistes:
- “Catálogo descriptivo de libretos de tonadillas impresos en Barcelona en el siglo XVIII”, Recerca Musicològica 16 (2006), pp. 17-63.
- “Vínculos estéticos entre Miguel Querol y Joan Maragall en el Cant Espiritual“,Anuario Musical 61 (gener-desembre 2006), pp. 263-272.
- “El estilo musical de la tonadilla escénica dieciochesca y su relación con la ópera italiana a través de la obra de Jacinto Valledor (1744 – 1809)”, Revista de Musicología, 30-1 (2007), pp. 9-48.
- “Catalans, valencians i balears en tonadillas escèniques madrilenyes del segle XVIII”, Journal of Catalan Studies 2011, pp. 357-391.
- “Desmontando a Malbrú. La dramaturgia musical de la tonadilla dieciochesca a partir de La cantada vida y muerte del general Malbrú (1785) de Jacinto Valledor”, Dieciocho35.2 (Fall 2012), pp. 301-332.
- “La tonadilla a la Barcelona del darrer terç del Set-cents més enllà de la Casa de Comèdies”, Scripta 3 (2014), pp. 122-142.
- “Una tonadilla ilustrada en contexto barcelonés: El eclipse(1778) de Jacinto Valledor”, Cuadernos Dieciochistas 15 (2014), pp. 335-366.
- “La mujer como mujer en la tonadilla a solo dieciochesca”,Bulletin of Spanish Studies, abril 2015.
- “Representaciones musicales de lo francés en tonadillas dieciochescas”, Mélanges de la Casa de Velázquez 46-1 (abril 2016), pp. 167-196.
- “Ritmos de tonadilla: algunas consideraciones a partir de la obra conservada de Jacinto Valledor”, Cuadernos de Música Iberoamericana 28 (2015), pp. 87-114.
- “La tonadilla a Barcelona al voltant dels anys 1780: el segon període de Jacinto Valledor”, Revista Catalana de Musicologia 8 (2015), pp. 103-135.
- “Concertantes, finales y acción en las tonadillas de Jacinto Valledor”, Nassarre, 31 (2015)
- amb María José Ruiz Mayordomo, “El fandango en la dramaturgia tonadillesca: el gesto en su contexto”, Musica Oral del Sur, 13 (2016)
- “Unearthing Catalan Musical Heritage: the IFMuC Project”, Fontes Artis Musicae, 64-4 (2017)
- “El cuerpo cantante en las tonadillas a solo para Miguel Garrido”, Diagonal (en vies de publicació). Article guanyador del 2n premi Otto Mayer-Serra 2018 de la Universitat de Califòrnia Riverside.
- “Cimarosa a la Garrotxa: recepció i pràctica domèstica de l’òpera italiana del segle XVIII i inicis del XIX a Olot”, Revista Catalana de Musicologia, 9 (2019), en vies de publicació.
- “Il ritorno di Figaro in patria: Some Comments on the Reception of Paisiello’s Il barbiere di Siviglia in Madrid (1787-1817)”, Rivista Italiana di Musicologia (en vies de publicació).
- “Los inicios de Lorenza Correa en Madrid: su formación y desarrollo como actriz de cantado a partir del repertorio conocido”, Acta Musicologica (en vies de publicació).
Capítols de llibre
- “La tonadilla El valiente Campuzano y Catuja de Ronda de Jacinto Valledor como parodia de las comedias de bandoleros”, en Dolores Fernández, Fernando Rodríguez-Gallego (coords.): Campus Stellae. Haciendo camino en la investigación literaria, Santiago de Compostela: Universidades, vol. I, pp. 505-514, pp. 505-514.
- “Aportaciones al estudio del uso del catalán en el teatro barcelonés del siglo XVIII a partir de la tonadilla escénica”, en Joaquín Álvarez Barrientos i Begoña Lolo (eds.): Teatro y música en España: los géneros breves en la segunda mitad del siglo XVIII, Madrid: Consejo Superior de Investigaciones Científicas, Universidad Autónoma de Madrid, 2008, pp. 117-131.
- “El reconocimiento del tío y la sobrina de Pedro Rodríguez y Pablo Esteve como intento de renovación de la tonadilla escénica”, en Jorge García (coord.): Miscelánea musical en homenaje a Josep Climent, València: Institut Valencià de la Música, 2009, pp. 345-400.
- “Impressió de llibrets de tonadillas a les terres de parla catalana: d’El sacristán y la viuda (1773) a Cheroni i Bartoleta o La viuda i l’escolà (1860) de Josep Bernat i Baldoví”, en Isabel Marcillas i Núria Santamaria (coords.): Teatre breu: procediments, formes i contextos, València: Universitat, 2013, pp. 51-72.
- amb María José Ruiz Mayordomo, “Aproximación ‘corporal’ al pensamiento coréutico-musical de Luigi Boccherini a partir del célebre minueto”, en Estudios Musicales del Clasicismo, vol. I, Sant Cugat del Vallès: Arpegio, 2013, pp. 43-76.
- “Cuerpo tonadillesco, cuerpo cantante: una aproximación al teatro musical breve de la segunda mitad del siglo XVIII hispánico”, en Teresa Cascudo (ed.): Música y cuerpo. Estudiosmusicológicos, Logroño: Calanda, 2015, pp. 109-142.
- amb María José Ruiz Mayordomo, “Sincretismos coréutico-musicales en la España del siglo XVIII: el Minuetto a modo di sighidiglia spagnola (1795) de Luigi Boccherini”, en Musicología global, musicologia local, Madrid: Sociedad Española de Musicología, 2013, pp. 2274-2296.
- amb María José Ruiz Mayordomo, “Choreological Gestures in Iberian Music of the Second Half of the Eighteenth Century: A Porposal for a Historically Informed Performance of the Fandango”, en Meira Goldberg i Antoni Pizà (eds.): The Global Reach of the Fandango in Music, Song and Dance: Spaniards, Indians, Africans and Gypsies, Cambridge: Cambridge Scholars, 2017, pp. 622-667.
- “Macarrones en tonadillas: representaciones musicales de lo italiano en el teatro lírico breve del siglo XVIII hispánico”, en Víctor Sánchez (ed.): Intercambios musicales entre Italia y España en los siglos XVIII y XIX / Gli scambi musicali fra Italia e Spagna nei secoli XVIII e XIX, Bolonya: Ut Orpheus, 2019, pp. 259-287. .
- “Domestic Opera in Tonadillas: Operatic Practice in the Home, as Seen in Short Lyric Comedy in Eighteenth-Century Spain”, in Iskrena Yordanova et al., Theatre Spaces for Music in Eighteenth-Century Europe, Viena: Hollitzer (“Cadernos de Queluz”, 3; “Specula Spectacula”, 10″, 2020.
Altres:
- He realitzat nombroses col·laboracions (ressenyes de llibres i d’exposicions) en revistes científiques de renom internacional com Dieciocho, Il Saggiatore musicale, Rassegna Iberistica, Music in Art, Eighteenth-Century Music i Rhetorica.